Category: Allmänt | 2013-07-30 | 12:00:00

Vampire Academy: Blood Sisters

För dig som inte vet vad Vampire Academy är för någonting, så kan det vara nyttigt att läsa detta inlägget! Jag kommer att förklara lite smått vad filmen kommer handla om. Jag kommer dock bara göra stora drag av det hela, så att jag inte råkar försäga mig.
 
Men vi börjar med Rose, som är huvudpersonen i serien. I böckerna är det även hon som leder berättarrösten. Rose spelas av Zoey Deutch, som jag kommer berätta mer om i ett annat inlägg.
Hon och hennes kompis Lissa, som spelas av Lucy Fry (som jag också kommer berätta mer om i ett annat inlägg), är på rymmen. De har rymt från sin skola som heter S:t Vladimirs skola (översättningen på svenska). Rose är en dhampir, vilket är samma sak som hälften människa och hälften vampyr, medan Lissa är moroi,helt och hållet vampyr. Rose är Lissas beskyddare (dock inte utbildad ännu), och har kämpat i nästan två år med att beskydda Lissa utanför skolan. Men eftersom skolan vill ha tillbaka Lissa så har de skickat ut spårare som ska hämta dem. Och en kväll blir de tagna på bar gärning av skolans spårare. Då presenterar sig en av männen som Dimitri Belikov, som spelas av Danila Kozlovsky (som ni vid det här laget förstår att jag kommer berätta mer om i ett annat inlägg). De tar dem till skolan och där blir Dimitri utsedd till att hjälpa Rose med hennes beskyddarträning, eftersom hon ligger två år efter alla andra i hennes ålder.
  
Men allt blir inte frid och fröjd bara för att de kommer innanför skolans murar, Lissa besitter en väldigt speciell egenskap, som många gärna skulle vilja utnyttja. även fast det kan leda till att hon antingen dör eller blir galen.
 
Det här var bara draget i stora drag och jag gick inte in så mycket på vissa detaljer då det blir roligare att antingen läsa eller upptäcka dem på filmen, men det här handlar Vampire Academy om. Det låter inte lika spännande som det verkligen är, men det är för att jag inte är så bra på att skriva så att det blir spännande. Jag tycker i alla fall att alla ska ge Vampire Academy: Blood Sisters en chans när den kommer på bio. Filmen kommer bli storslagen, det är jag säker på. För när till och med Richelle Mead (författaren till böckerna) säger att filmen är otroligt sann till berättelsen, då vet man att den är det.
 
Danila Kozlovsky, Zoey Deutch och Lucy Fry - från vänster till höger.
 
Bilden över är bara redigerad, men från vänster till höger är det Dimitri, Rose och Lissa. Videon under är också fangjord, men den är otroligt välgjord. Så ett tips är att titta på videon också, då förstår ni kanske min text bättre också.
 
    Namn:

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Kom ihåg mig?